Vuoden 2024 toimintaa

Tamlans tarjosi AuLin jäsenille mielenkiintoista tietoa kotimaisesta erikoisajoneuvorakentamisesta. Kuvat Marko Mäkinen

YRITYSVIERAILU TAMLANSILLE 3.4.2024

25 vuoden kokemuksen ajoneuvovarustelusta omaava Tamlans Oy esitteli yhdeksälle AuLin jäsenelle toimintaansa Tampereen-toimipisteessään. Paikalla olivat yrityksen toimitusjohtaja Mikko Valve, myyntijohtaja Teemu Lahti, tuotantopäällikkö Mikael Korteluoma ja myyntipäällikkö Tapani Eronen.

Hervannan teollisuusalueella toimiva Tamlans tekee vaativia muutostöitä pääasiassa pakettiautoihin, pikkubusseja koululaiskuljetuksiin ja moniin muihin tarkoituksiin, sekä inva-ajoneuvoja pyörätuolikuljetuksiin, joissa esteettömyys ja monikäyttöisyys ovat tärkeitä. Sähköautoihin matalalattiaisuus on hankala toteuttaa ajoakkujen vaatiman tilan vuoksi.

Tamlans valmistaa myös autojen istuimia, joita käytetään Tamlansin tuotannossa erityiskäyttöön muunnettavissa ajoneuvoissa.

Vaativissa muutostöissä syntyy muun muassa ambulansseja ja monenlaisia muita ajoneuvoja terveydenhuollon, kuntien ja viranomaisten monenlaisiin tarpeisiin, sekä erikoisajoneuvoja mm. puolustustehtäviin.

Pikkubusseihin ja moniin muihin ajoneuvoihin tehdään muutoksia Suomen olosuhteet huomioiden, lisätään lämmöneristeitä ja tehostetaan ajoneuvon lämmitysjärjestelmää.

Tamlansilla on Volkswagenin ja Mercedes-Benzin myöntämät laatusertifikaatit, ja työn laatua valvotaan auditoinnein. Tamlans tekee muutostöitä myös muiden valmistajien autoihin, esimerkiksi Stellantis-konsernin tuotteisiin ja Toyotaan.

AULIN SÄÄNTÖMÄÄRÄINEN KEVÄTKOKOUS 3.4.2024

Auto- ja liikennetoimittajat ry:n sääntömääräinen kevätkokous pidettiin 3.4.2024 Tampereella Tamlans Oy:n tiloissa. Kokoukseen osallistui yhdeksän yhdistyksen jäsentä. Kokouksessa puhetta johti Pentti Rönkkö.

Normaalien kevätkokousasioiden lisäksi kokouksessa käsiteltiin AuLin sääntöjen päivitystarvetta ja AuLin kannanottoja ajankohtaisiin asioihin.