Auto- ja liikennehakemisto

Jäsenrekisteri sähköisessä muodossa (Excel)
AuLin hallitus on päättänyt periä jäsenrekisterin lähettämisestä sähköisessä muodossa korvausta 100 euroa. Rekisterin voit tilata lähettämällä sähköpostia osoitteeseen autoja.liikennetoimittajat (at) gmail.com.

Suru-uutisia

Henrik "Henkka" von Schantz 10.9.1960-7.11.2018

Auto- ja liikennetoimittajien jäsen Henrik "Henkka" von Schantz on siirtynyt ajasta ikuisuuteen 7.11.2018 aggressiivisen syövän uuvuttamana. Henkka muistetaan paitsi hänen itsensä kustantamista Ridin' & Drivin'- ja Harraste-MP-lehdistä, myös V8-Magazine- ja Mobilisti-lehtiin vuosikymmenten saatossa toimittamistaan artikkeleista.

Auto- ja liikennetoimittajat ottavat osaa Henkan omaisten suruun.

Peter "Petsku" Geitel 20.7.1945-18.8.2018

Vauhdin Maailman pitkäaikainen päätoimittaja ja Auto- ja liikennetoimittajien jäsen Peter "Petsku" Geitel siirtyi 18.8.2018 ajasta ikuisuuteen vakavan sairauden uuvuttamana.

Auto- ja liikennetoimittajat ottavat osaa Petskun omaisten suruun.

Uusia jäseniä

Teemu Granström hyväksyttiin AuLin jäseneksi 13.11.2018. Teemu toimii auto- ja liikennetoimittajana Autotalli.comissa ja Iltalehdessä. Teemun sähköpostiosoite on teemu.granstrom (a) gmail.com ja puhelinnumero 040 685 5566.

Mauri Nurmi hyväksyttiin AuLin jäseneksi 18.12.2018. Mauri on freelancer, joka tuottaa tällä hetkellä Kaasujalka-tv-sarjaa AlfaTV:lle. Maurin sähköpostiosoite on mauri.nurmi (a) mistakemedia.com ja puhelinnumero 040 733 1400.

Muutoksia Auto- ja liikennehakemisto 2018:aan

Tältä sivulta löydät vuoden 2018 hakemistoon tulleet korjaukset ja muutokset, jotka ovat tulleet sihteerin (autoja.liikennetoimittajat (a) gmail.com) tietoon.

s. 33:
Hannu Ahonen jäi eläkkeelle 1.9. Hannu uusi sähköpostiosoite on hannu.a.ahonen@gmail.com ja kirjepostiosoite Askolantie 10, 07500 Askola (siis eri kuin hakemistossa oleva kotiosoite). Hannun puhelinnumero on jatkossakin se, mikä on hakemistossa. (päivitys 1.9.2018)

s. 93:
Bergé Auto Nordics Oy:ssä Mitsubishin viestinnästä vastaa 1.1.2019 alkaen Mitsubishin tuotepäällikkö Riku Rautanen (040 752 1958 / riku.rautanen@bergeautonordics.com). Rautanen hoitaa jatkossa myös Mitsubishin lehdistöautojen varaukset. Kian kohdalla viestinnästä ja lehdistöautoista vastaa edelleenkin PR-päällikkö Lauri Puintila (040 584 4685). (päivitys 20.12.2018)

s. 93:
FCA Finland Oy:ssä tiedotuksesta ja koeajoautoista vastannut Tomi Kari on siirtynyt toisen työnantajan palvelukseen. Toistaiseksi FCA:n lehdistökontaktina toimii maajohtaja Janne Turklin (040 503 7280 / janne.turklin@fcagroup.com). Jannen lisäksi etenkin tavara-autoihin liittyen voi olla yhteydessä Fiat Professional -tuotepäällikköön Jorma Hautalaan (040 713 9293 / jorma.hautala@fcagroup.com). (päivitys 29.6.2018)

s. 96:
Klintberg & Way AB eli KWA on Dodge- ja RAM-merkkien virallinen Euroopan-maahantuoja. Dodgea ei toistaiseksi tuoda Suomeen, mutta Ram 1500 -kevytkuorma-autoja myy Suomessa kaksi toimijaa yhteensä seitsemässä pisteessä. Ruotsalaistaustaisen KWA:n pääkonttori on Sveitsissä. KWA:n Suomen yhteyshenkilö on Simo Rosvall (0400 411 378 / simo.rosvall@gmail.com). (päivitys 11.10.2018)

s. 96:
Luxury Collection Automobiles Oy:n uusi toimitusjohtaja on Miika Toivonen, 010 292 2882 (päivitys 29.5.2018)

s. 97:
NCG Import Finland Oy Ab:n eli Hondan toimitusjohtaja Jyrki Mäkinen on siirtynyt uusien haasteiden pariin. Yrityksen uusi toimitusjohtaja on Tõnu Vahtel (+372 502 5387, tonu.vahtel@ncgimport.com). Hondan tiedotuksesta ja lehdistöautoista vastaa Lasse Lääperi (050 300 0804,  lasse.laaperi@ncgimport.com). (päivitys 21.11.2018)

s. 98:
Opel Finland Oy:n Opelin maahantuontitoiminnot Suomessa ja Baltiassa ovat siirtyneet LänsiAuto Drive Oy:lle. LänsiAuto-konserniin kuuluvan uuden yhtiön toimitusjohtajana jatkaa Rami Kittilä ja PR Managerina Johanna Laune, mutta ko. henkilöiden sähköpostiosoite on jatkossa muotoa etunimi.sukunimi@lansiauto.fi. (päivitys 30.11.2018)

s. 102:
Veho Oy Ab:n toimitusjohtajan Kenneth Strömsholmin jäädessä eläkkeelle yrityksen uutena toimitusjohtajana aloitti 1.9. Juha Ruotsalainen, 0500 204 081.

Veho Henkilöautot -liiketoiminta-alueen johtaja Petri Aarnio on jättänyt tehtävänsä, ja uutena johtajana on aloittanut Kari Halonen.

Juha Ruotsalaisen siirryttyä Veho Oy Ab:n toimitusjohtajaksi Veho Hyötyajoneuvot -liiketoiminta-alueen uutena johtajana on aloittanut Rami Keinänen. (päivitys 12.9.2018)

Veho Oy Ab:n organisaatio muodostuu 1.1.2019 alkaen neljästä liiketoiminta-alueesta. Ne ovat Veho Henkilö- ja pakettiautot, Veho Kuorma- ja linja-autot, Liiketoiminta Ruotsissa ja Baltiassa sekä Logistiikkapalvelut.

VIESTINNÄN ROOLIT

Veho Henkilö- ja pakettiautojen viestintä ja mediasuhteet Pekka Koski (pekka.koski@veho.fi, 0400 210 490); merkit: Mercedes-Benz, Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, Mercedes EQC ja smart.

Veho Kuorma- ja linja-autojen viestintä ja mediasuhteet Sanna Keinänen (sanna.keinanen@veho.fi, 050 380 5325; merkit: Mercedes-Benz, Setra, Fuso.

Vehon yritys-, kulttuuri- ja kriisiviestintä Karin Bäcklund (karin.backlund@veho.fi, 050 388 4490). (päivitys 3.1.2019)

s. 122-123:
Koivunen Oy:n toimitusjohtajan Jukka Kockin jäädessä eläkkeelle 31.12.2018 yrityksen uutena toimitusjohtajana aloitti 1.9. Markus Lyyrtö. (päivitys 3.9.2018)

s. 125:
Robert Bosch Oy:n viestintäpäällikkö Niina Haasola siirtyi kesällä uusien haasteiden pariin. Yrityksen uusi viestintäpäällikkö on Maija Andersson (010 480 80 / maija.andersson@fi.bosch.com). (päivitys 20.12.2018)

Auto- ja liikennehakemisto 2018

Auto- ja liikennehakemisto
Auto- ja liikennehakemistoa voi tilata osoitteesta autoja.liikennetoimittajat (at) gmail.com hintaan 10 euroa/kpl + postikulut.