Auto- ja liikennetoimittajat ry:n jäsenet

Auto- ja liikennetoimittajat ry. toimii päätoimisten auto- ja liikennealan toimittajien yhdyssiteenä. AuLissa on reilut sata jäsentä.

AUTO- JA LIIKENNETOIMITTAJIEN JÄSENET

AuLin kunniajäsenet

Kai Lauri Bremer, Klaus Bremer, Hannu Karpo, Martti Merilinna, Jukka Miettinen ja Kiti Westerback

AuLin jäsenet 14.2024

Valentina Ahlavuo, Lauri Ahtiainen, Pekka Aromaa, Clas von Bell, Olli Blomberg, Harri Blomqvist, Alan Bridger, Jan Enqvist, Tomi Eronen, Vesa Eskola, Heikki Haapaniemi, Janne Halmkrona, Matti Heikura, Antti Hentinen, Jouni Hievanen, Velimatti Honkanen, Janne Huhtala, Jyrki Hämäläinen, Olli Ihamäki, Bo Ingves, Jaakko Isoniemi, Jyrki Jaala, Toni Jalovaara, Veli-Matti Jalovaara, Marko Jokela, Esa Juntunen, Pekka Kaidesoja, Jari Kainulainen, Kalle Kalaja, Sami Kalsi, Jyrki Karkinen, Markus Kasesmaa, Antti Kautonen, Niko Kettunen, Tero Kiira, Aake Kinnunen, Jari Kohonen, Robert Koistinen, Vesa Koivunen, Eetu Kokkonen, Juho Koski, Mikael Koskipalo, Hannu Krohn, Dan Kronqvist, Jari Kujala, Harry Kuurio, Tero Lahtinen, Jan-Erik Laine, Olli Laitinen, Lauri Larmela, Heikki Laurell, Tommi Lempinen, Antti Liinpää, Hannu Lindell, Toni Lindström, Jarmo Markkanen, Ilpo Mattila, Petri Munukka, Marko Mäkinen, Aimo Niemi, Markus Nieminen, Timo Nieminen, Mauri Nurmi, Harri Onnila, Matti Ouvinen, Jarmo Palokallio, Juha Partanen, Eila Parviainen, Juha Peltonen, Markus Pentikäinen, Ari Perttilä, Pasi Piironen, Risto Pikkupeura, Jari-Pekka Pitkäjärvi, Kari Pitkänen, Henri Posa, Kari Pynnä, Tuomas Rajala, Timo Rintakoski, Niko Rouhiainen, Reijo Ruokanen, Petteri Räsänen, Pentti J. Rönkkö, Jussi Saarinen, Jukka Saastamoinen, Harri Salo, Pauli Salokangas, Mika Salomaa,  Jari Sjöman, Reijo Sukola, Petri Suuronen, Juha Tolvanen, Manu Tuppurainen, Timo Turkula, Jussi Turtiainen, Joni Vainio, Erkki Vanhanen, Mervi Varonen, Pekka Virtanen, Arto Vänttinen, Rikhard Wacker ja Miika Wuorela

AUTO- JA LIIKENNETOIMITTAJIEN JÄSENTEN EDUSTAMIA TIEDOTUSVÄLINEITÄ

AUTO- JA LIIKENNETOIMITTAJIEN JÄSENYYS

Yhdistyksen tarkoituksena on toimia niiden toimittajien yhdyssiteenä, jotka pääsääntöisesti käsittelevät moottori- ja ajoneuvoliikennettä, moottoriajoneuvoja sekä liikennekulttuuria aikakaus- ja sanomalehdissä, sähköisissä viestimissä tai vapaana toimittajana. Ko. lehdiksi ei katsota liikeyritysten ja järjestöjen asiakas- ja jäsenlehtiä.

Jäseneksi yhdistykseen hyväksytään em. tehtävissä toimiva toimittaja. Jäsenhakemus on toimitettava yhdistyksen hallitukselle kirjallisesti, eli käytännössä vapaamuotoisella sähköpostilla osoitteeseen autoja.liikennetoimittajat (at) gmail.com. Hallituksen on jäsentä hyväksyessään oltava yksimielinen.

Jäsen, joka siirtyy pois em. tehtävistä, katsotaan hallituksen päätöksellä yhdistyksestä erotetuksi.

Jos jäsen on sitä mieltä, ettei enää täytä Auto- ja liikennetoimittajien jäsenyysvaatimuksia, eroilmoitus on kohtelias tapa hoitaa asia pois päiväjärjestyksestä. Samoin on ystävällistä ilmoittaa, jos on siirtynyt virkavapaalle tai perhelomalle.

Kevätkokouksessa 2013 päätettin, että jos aiemmin AuLin jäsenenä ollut henkilö anoo hallitukselta AuLin jäsenyyttä, hallitus voi anomuksesta myöntää vapautuksen liittymismaksusta.

AuLin jäsenehtojen tulkintaohjeet

AuLin jäsenen, jonka työtehtävät sisältävät muuta journalistista työtä kuin sääntöjen 2 §:n ensimmäisessä kappaleessa on määritelty, tulee:

käyttää työajastaan vähintään puolet sääntöjen edellä mainitussa kohdassa määriteltyyn työhön

TAI

toimittaa edustamaansa mediaan säännöllisesti ilmestyvä sääntöjen edellä mainitun kohdan mukaista journalistista työtä edellyttävä auto- tai liikenneosio tai muu säännöllisesti ilmestyvä auto- tai liikennejuttujen kokonaisuus.
(Hyväksytty hallituksen kokouksessa 12.3.2007)

Kun AuLin jäsen jää eläkkeelle tai täyttää 68 vuotta, hän voi halutessaan säilyttää jäsenyyden yhdistyksessä, mutta siirtyy seniorijäseneksi.
(Hyväksytty hallituksen kokouksessa 8.3.2016)

AuLin jäsenmaksut 2024
Liittymismaksu 100 euroa.
Jäsenmaksu 50 euroa.

Jäsenkortti
AuLin uudistetun jäsenkortin saamisen edellytyksenä on että

- jäsen on jäsenkorttia erikseen pyytänyt
- jäsen on toimittanut tuoreen, värillisen passikuvan itsestään yhdistyksen sihteerille
- jäsen on maksanut jäsenmaksunsa (uusi jäsen myös liittymismaksun)

Pyyntö tehdään vapaamuotoisella sähköpostilla osoitteeseen autoja.liikennetoimittajat (at) gmail.com. Samaan osoitteeseen lähetetään myös sähköisessä muodossa oleva passikuva.

Jäsenrekisteri
Tiedot muutoksista yhdistyksen sihteerille.

Jäsenrekisteri sähköisessä muodossa (Excel)
AuLi perii jäsenrekisterin lähettämisestä sähköisessä muodossa korvausta 100 euroa. Tilaukset yhdistyksen sihteeriltä (ks. yhteystiedot).

Auto- ja liikennehakemisto
Vuosittain ilmestyvän hakemiston tilauspyynnöt osoitteeseen autoja.liikennetoimittajat (at) gmail.com (myös muutokset hakemiston tietoihin).

Facebook -ryhmä
Auto- ja liikennetoimittajat ry:n Facebook-ryhmä on tarkoitettu jäsenten väliseen yleiseen keskusteluun. FB-ryhmä ei ole AuLi ry:n virallinen tiedotuskanava. Kaikki viralliset aikataulu-, ilmoitus- ja ilmoittautumisasiat hoidetaan sähköpostilla sekä AuLin nettisivujen kautta. Ryhmää ylläpitää Matti Ouvinen. Linkki: https://www.facebook.com/groups/autojaliikennetoimittajat/?fref=ts