Tulevia tapahtumia

VUODEN 2019 TULEVIA TAPAHTUMIA

Vuoden Auto Suomessa 2020 -sivusto löytyy täältä

KESÄPÄIVÄT HÄMEENLINNASSA 21.-22.8.2019

Jari Kohonen on rakentanut Hämeenlinna-keskeisen kesätapahtuman.

Auto- ja liikennetoimittajien kesäpäivät alkavat liukuvasti keskiviikkona 21.8. kello 9–12 Ahveniston moottoriradalla.

Ahvenistolla on mahdollisuus ajaa itse omalla ajoneuvolla tai kokea Suomen upein rata apukuljettajan paikalta taitavan kuljettajan kyydissä. Paikalla ovat mm. Tekniikan Maailman testikuljettaja Robert ”Oho” Koistinen ja Minna Sillankorvan tytär, rata-autoilija Suvi Jyrkiäinen. Lisäksi saamme nauttia drifting-ajajien taidonnäytteistä – rohkeimmat jopa matkustajan paikalta! Lounasta on tarjolla radan ravintolassa kello 12 alkaen.

Keskiviikon ohjelmassa on myös mm. tutustumista liikennenäköasioihin ja siihen liittyvien ongelmien ratkaisuun. Hämeenlinnan Näkökeskus esittelee uusimpia näön testaamiseen liittyviä laitteita. Moderneilla suomalaisinnovaatioilla saadaan erityisesti liikennenäkemisen ongelmia selvitettyä entistä tarkemmin.

Keskiviikon ohjelmassa on myös tutustuminen hämeenlinnalaislähtöiseen Kamux-yhtiöön. Yhtiön pyynnöstä pörssiin liittyviä kysymyksiä ei voi pörssilainsäädännön johdosta tässä vaiheessa vuotta esittää, mutta muilta osin kuulemme Kamuxin kiinnostavasta kasvutarinasta.

Majoitus tapahtuu kaupungin keskustassa, josta siirrytään torstaina aamulla hämeenlinnalaiseen tapaan torikahville kello 9.30. Hopealinja starttaa Kasinon laiturista läheltä toria kello 11. Laiva saapuu Lepaan laituriin kello 12.30, ja lounas nautitaan Lepaan viinitilalla noin kello 13.

Lepaalta siirrytään linja-autokyydillä Hattulaan ja Parolan Panssarimuseoon, jossa on esillä erittäin mielenkiintoista sotakalustoa Suomen ja Neuvostoliiton ohella mm. Saksasta.

Omat autot voi jättää tapahtuman ajaksi Ahveniston moottoriradalle, jossa ne ovat turvallisesti kameravalvonnan piirissä.

Ilmoitathan halusi ja tarpeesi majoitusten suhteen sekä mahdolliset ruoka-aineallergiat ilmoittautumisen yhteydessä.

Ilmoittautumiset 9.8. mennessä osoitteeseen jari@jarikohonen.fi.

Kannattaa olla nopea, sillä mukaan mahtuu rajallinen määrä väkeä!

ILMOITTAUTUNEET
  18. Pekka Rantanen
  19. Jari Sjöman

MOTT RY:N SYYSSEMINAARI 14.11.2019

Moottoritoimittajat ja -tiedottajat MOTT ry:n seminaari pidetään 14.11. kello 12.00-16.30 Espoon LähiTapiolassa. Tilaisuus on avoin myös AuLin jäsenille.

JATKOKOULUTUSSEMINAARI 28.-30.11.2019

Harry Kuurion vastuulla oleva seminaari järjestetään tällä kertaa reitillä Helsinki-Uumaja-Vaasa-Helsinki teemalla "Liikennepolttoaineet 2020-luvulla - tiekartta lavenevaan tarjontaan".

Seminaari alkaa torstaina päivällä Vantaalla. Uumajaan lennetään yöksi (Helsinki-Tukholma kello 16.05, Tukholma-Uumaja kello 18.25), ja siellä on seminaariohjelmaa perjantaina. Perjantaina siirrytään Vaasaan laivalla. Vaasassa on ohjelmaa lauantaina, ja paluu Helsinkiin tapahtuu lauantai-iltana junalla.

ILMOITTAUTUNEET / AuLi
  1. Harry Kuurio