2001

Kevätkokous pidettiin 14.3. klo 11.30 Italkonissa 19 jäsenen voimin. Kokouksessa käsiteltiin ja hyväksyttiin sääntömääräiset asiat. Vuoden 2001 jäsenmaksuksi päätettiin 100 mk, liittymismaksuksi 150 mk - eli ne säilyivät ennallaan.

Kuukausikokous pidettiin Ajoneuvohallintokeskuksessa 4.4. Paikalla oli n. 20 jäsentä.

Koeajokoulu pidettiin Nummelassa 30.5. Oppilaita oli parisenkymmentä.

Koeajopäivä keräsi Nummelaan 31.5. satakunta jäsentä/maahantuojan edustajaa koeajamaan 70 autoa.

Kuukausikokous pidettiin 5.6. klo 11.30 ravintola Mercurissa.

Tutustuminen Helsinki-Vantaan lentokentän kolmannen kiitotien rakennusprojektiin torstaina 30.8.2001 klo 13.00. Saimme Ilmailulaitoksen projektipäällikkö Reijo Tasaselta rautaisannoksen kiitotieasiaa sekä jutun juureksi että yleissivistyksen kohentamiseksi. Kiitotien rakentamisen ohella tilaisuudessa käsiteltiin mm. projektin vaikutuksia lentoliikenteelle sekä ympäristönäkökohtia, mutta myös kaikkea muuta meitä kiinnostavaa.

Mikä on ryhmäpoikkeusasetus 1475/95? - sen tietävät ainakin ne 15 jäsentä, jotka kokoontuivat kuukausilounaalle Pursiseura Sindbadin Café Mereen 30.10. alkaen klo 12.00. Tietämystämme lisäsivät Autonosatukkukauppiaiden asiamies Klaus Katara ja Autonosatukkukauppiaiden yhdistyksen puheenjohtaja Tapio Hakala.

Liikenneturvallisuusseminaari järjestettiin 8.-10.11. reitillä Helsinki-Tukholma-Helsinki.

Liikenne- ja viestintäministeri Olli-Pekka Heinonen kutsui Auto- ja liikennetoimittajat ry:n jäsenet aamukahville ministeriöön 28.11.2001.

Sääntömääräinen syyskokous pidettiin Kalastajatorpalla Keltaisessa salissa perjantana 14.12.2001 alkaen klo 11.30. Kokoukseen osallistui 17 jäsentä.
Kokouksessa käsiteltiin sääntöjen 10. § mukaiset asiat. Puheenjohtajaksi toimikaudelle 2002 valittiin Pekka Virtanen, varsinaisiksi hallituksen jäseniksi vuosiksi 2002-2003 valittiin Ilpo Mattila ja Juha Tolvanen, varajäseniksi 2002 Kari Pynnä ja Juha Salonen, tilintarkastajiksi 2002 Heikki Haapaniemi ja Tapani Iivari ja heille varamiehiksi Markku Juntunen ja Markku Lindell.
Hallituksen laatima esitys toimintasuunnitelmaksi hyväksyttiin. Hallituksen esitys talousarvioksi hyväksyttiin muutoksella talousarvion kohtiin Syysseminaarin tulot/Syysseminaarin kulut => Seminaarien tulot/Seminaarien kulut.
Jäsenistö ei ollut tehnyt kirjallisia esityksiä syyskokouksen käsiteltäväksi.

Autoalan Keskusliiton toimitusjohtaja, liikenneneuvos Harri Nykänen ja hänen seuraajansa Pentti Rantala kertoivat kokouksen jälkeen liitostaan, autoalan tilanteesta ja autoverouudistuksesta sekä tarjosivat herkullisen lounaan.